شنبه ۳ آذر ۱۴۰۳ | Sat 23 Nov 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار پنجشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۱:۱۶:۴۲

وقوع ۷۰حمله ناموفق دزدان دریایی به نفتکش‌های ایرانی

باشگاه خبری فراساحل: مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با اعلام خبر افزایش حملات دزدان دریایی در سال ۲۰۱۵، سهم ایران را ۷۰ حمله ناموفق دانست و گفت: باتوجه به وجود مفهمومی با عنوان عبور بی‌ضرر در قانون حقوق دریاها بنابراین نفتکش‌های ایران بدون مانعی از سوی کشور «جیبوتی» می‌تواند از تنگه باب‌المندب عبور کند.  به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از «پترومی»، علی اکبر صفایی مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با بیان اینکه این شرکت در بهترین شرایط ناوگان خود قرار دارد گفت: ظرفیت ناوگان نفتکش ما بیش از ۱۵.۵ میلیون تن است که از بیش از ۹۵درصد آن استفاده می‌شود. ضمن اینکه در مهرماه گذشته بیش از ۷۰ میلیون تن محصولات نفتی و گازی جابه‌جا شده است.


وی در مورد وضعیت بازار حمل و نقل فرآورده‌های نفتی در برخورد با کاهش شدید قیمت نفت گفت: بازار حمل و نقل دریایی شرایط مختلفی را دارد و اگر حمل کالاهای خشک را کنار بگذاریم، در بخش کالاهای تر به خصوص محصولات نفتی و گازی، تغییرات زیادی رخ می‌دهد اما نرخ نفت و قیمت حمل و نقل نفت و محصولات نفتی ارتباط مستقیمی با هم ندارند و گاه حتی این ارتباط به صورت معکوس هم تبدیل می‌شود. این مقام مسوول در همین ارتباط خاطرنشان کرد: همین چندی پیش که چین تصمیم به افزایش ذخایر استراتژیک خود از چند روز به ۹۰روز گرفت با توجه به اینکه قیمت‌ها کاهش پیدا کرده بود، شروع به افزایش خرید نفت کرد که باعث شد قیمت حمل و نقل دریایی اضافه شود. صفایی با اشاره به این پیش‌بینی که سال ۲۰۱۶ بسیار خوب در حوزه حمل و نقل بین‌المللی دریایی پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: متوسط سن ناوگان شرکت ملی نفتکش ۸.۵ سال است که البته این متوسط سن باید در طبقه‌بندی‌های مختلف عنوان شود.


لغو کلیه تحریم‌های حمل و نقل و بیمه در یک روز
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش در مورد تاثیرات اجرای برجام بر روی حمل و نقل فرآورده‌های نفتی و بیمه‌های حمل و نقل اظهار کرد: آنچه که در برجام آمده است به شکلی است که در گام نخست، کلیه تحریم‌های حمل و نقل دریایی حذف می‌شود و شرکت‌های موجود در لیست تحریم‌ها نیز از آن خارج می‌شوند و می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان به بازارهای اروپایی بازگردند. وی در مورد اینکه شنیده شده که تحریم‌های بیمه‌‌ای قرار است با فاصله‌ای نسبت به رفع تحریم‌های حمل و نقل دریایی رفع شود، ادامه داد: خارج شدن اسم شرکت ملی نفتکش و همچنین رفع کلیه تحریم‌های نفت و کلیه خدمات وابسته به آن و همچنین تحریم‌های مالی و بیمه‌ای بر اساس برجام در اولین مرحله برداشته می‌شود و بر اساس آنچه که پیش‌بینی شده بعد از روز اجرای برجام و رفع کامل تحریم‌ها برای انجام استعلام‌های بین‌المللی این لیست در سایت اتحادیه اروپا قرار بگیرد.


صفایی با بیان اینکه کشور ما ۵۸۰۰کیلومتر مرز آبی دارد، تصریح کرد: تجارت خارجی ایران به کلی به دریا وابسته است به طوریکه هم اکنون ۹۰درصد واردات و صادرات کشورمان متکی به دریاست که این پتانسیل بزرگی برایمان محسوب می‌شود. این مقام مسئول با بیان اینکه شرکت ملی نفتکش بزرگترین ناوگان حمل نفت و فرآورده‌های نفتی در دنیا را دارد، اظهار کرد: زمانی ۹۰درصد کالاهای کانتینری به دوبی می‌رفت و از آنجا از طریق کشتی‌های فیدر به ایران بار حمل می‌شد که در طول یک و نیم سال ۸۰درصد کانتینرهایی که از اروپا، آمریکا و آسیا وارد کشور می‌شود مستقیم به بنادر ایران می‌آید. وی در مورد ورود شرکت ملی نفتکش به حوزه LNG و کشتی‌های LNG بر، ادامه داد: حوزه‌هایی چون LNG و FLNG سرمایه‌گذاری بالایی در حدود ۲۲۰میلیون دلار نیاز دارد که باتوجه به اعتبار خوب شرکت ملی نفتکش در حوزه فاینانس، آمادگی داریم برای مشارکت با شرکت‌های سرمایه‌گذار در این حوزه.


۷۰ حمله ناموفق طی یکسال
صفایی در مورد دزدان دریایی نیز گفت: متاسفانه در سال ۲۰۱۵ شاهد افزایش حملات دریایی در حوزه خلیج عدن بودیم که باتوجه به اجازه سازمان جهانی دریانوردی مبنی بر حضور نیروهای آموزش دیده برای دفاع، خوشبختانه هیچ کدام از حمله‌های دزدان دریایی موفق نبوده است. مدیرعامل شرکت ملی نفتکش تعداد حملات دزدان دریایی در سال ۲۰۱۵ نسبت به ناوگان نفتکش ایران را ۷۰حمله ناموفق ذکر کرد و ادامه داد: زمانی که نفتکش‌های ۳۶۰ متری با عرض ۵۰ ماتر از کانال‌هایی با عرض کم عبور کند، گاهی نیاز است همه کارکنان نفتکش چند روز را در داخل کشتی را بگردند تا به دنبال دزدان دریایی وارد شده باشند.

«جیبوتی» مانعی برای نفتکش‌های ایران نیست
صفایی با اشاره به پیامدهای بوجود آمده ناشی از قطع ارتباط کشور جیبوتی با کشورمان گفت: تنگه باب‌المندب یک آبراه بین‌المللی است و براساس قانون حقوق دریاها حتی در آب‌های سرزمینی مفهمومی داریم به عنوان عبور بی ضرر که کشتی‌ها می‌توانند بدون منعی از مسیر عبور کنند و هیچ مشکلی پیش نمی‌آید و هرکشوری که بخواهد خلاف این قوانین عمل کند، اشتباه بزرگی را انجام داده است. مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با بیان اینکه در این همایش بیش از ۶۰۰ مهمان داریم که ۲۹۳ نفر آنها از شرکت‌های بین‌المللی خارجی هستند که شرکت می‌کنند، گفت: استقبال از حضور در این همایش بسیار خوب بوده است بطوریکه اغلب شرکت کنندگان خارجی ما از کشورهای اروپایی و آسیایی‌ها که از بازارهای هدف ما هستند به شمار می‌روند.


وی در مورد حضور سطح شرکت کنندگان خارجی افزود: از مقامات کشورهای خارجی در حد وزیر و معاون وزیر حضور بعمل خواهند رساند که در آستانه برگزاری مراسم در مورد آن اطلاع رسانی می‌شود. همایش شصتمین سالگرد تاسیس شرکت ملی نفتکش ایرانی یکشنبه ۲۷ دی ماه در سالن همایش‌های صداوسیما با حضور ۲۹۳ مهمان از شرکت‌های بین‌المللی خارجی و مقامات و مسوولان داخلی برگزار می‌شود. در این همایش قرار است مذاکراتی میان مدیران شرکت ملی نفتکش با طرف‌های خارجی پیرامون توسعه و افزایش ارتباطات کاری انجام شود.



  کد خبر : 1012
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :